суббота, 14 апреля 2012 г.

Нова програма з математики для 1 класу


 1 клас 140 год (4 години на тиждень)
1. Зміст навчального матеріалу:                                           
Узагальнення і систематизація математичних уявлень, сформованих у передшкільний період
 Ознаки предметів
 Ознаки і властивості предметів.
 Спільні та відмінні ознаки.
Об’єднання об’єктів у групу за спільною ознакою.
 Розбиття групи об’єктів на підгрупи за спільною ознакою.
Істотні та неістотні ознаки.
1. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця): розпізнає предмети за певними ознаками (колір, матеріал, розмір, форма, при¬зна¬чення), розуміє і вживає у мовленні терміни «кожний» , «всі», «крім»,
«один із», «хоча б один», «всі», «деякі»; розуміє логічні сполучники «і» та «або»; визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього середовища; порівнює предмети за певними ознаками; об’єднує об’єкти в групу за спільною ознакою; розбиває об’єкти на групи за спільною ознакою; аналізує об’єкти, виділяє в них істотні та неістотні ознаки; будує судження із використанням відповідної термінології
2. Зміст навчального матеріалу:        
Ознаки, пов’язані із поняттям величини
 Відношення між предметами: за розміром, за довжиною, за висотою, за товщиною встановлює відповідні відношення між предметами: більший ніж, менший ніж, найбільший, найменший, однакові за розміром; коротший ніж, довший за, найдовший, найкоротший, однакові за довжиною; вищий за, нижчий ніж, однакові за висотою; тонший за, товщий за, однакові за товщиною; тощо; класифікує предмети за величиною
Просторові відношення.
Геометричні фігури
Просторові відношення
Розміщення об’єктів на площині та в просторі: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на; попереду, позаду, поруч
 Напрямки руху: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору
2. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): орієнтується на площині та у просторі (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі, у класній кімнаті, на подвір’ї тощо); визначає взаємне розміщення об’єктів; встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо) , розкладає і переміщує предмети на площині аркуша паперу, парти тощо у заданих напрямках; вживає у мовленні відповідні словесні конструкції; застосовує просторові відношення у життєвих обставинах
3. Зміст навчального матеріалу:  
Геометричні фігури
 Геометричні поняття: точка, пряма, крива, відрізок, промінь, кут, ламана (замкнена, незамкнена), многокутник (трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, шестикутник тощо), круг.
Уявлення про просторові тіла: куб, конус, циліндр, піраміду.
3. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця):розпізнає у довкіллі форму предметів;
розрізняє геометричні фігури – пряму, криву, промінь, відрізок; куб, конус, циліндр, піраміду; розпізнає точку як вершину многокутника, відрізок – як сторону; визначає предмети за їх формою; зображує точку, пряму, криву, промінь, відрізок, ламану, кут на папері, моделює відрізок, промінь, кут, многокутники із підручного матеріалу; аналізує геометричні фігури, називає їх істотні та неістотні ознаки; класифікує геометричні фігури за істотними ознаками
4. Зміст навчального матеріалу:  
Числа.
 Дії з числами
Лічба
Сукупність предметів – множина.
Кількість елементів множини.
Лічба.
Назви чисел у межах 10.
Частина сукупності предметів – підмножина.
Порівняння предметних множин за кількістю елементів.
Практичні дії з предметними множинами – об’єднання, вилучення.
Порядкова лічба.
Порядкові відношення
4. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): розуміє множину як сукупність предметів, що мають спільну ознаку; знає назви чисел у межах 10; називає числа у прямому й зворотному порядку в межах 10; виконує практичні дії об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини); лічить за правилами лічби предмети, розташовані по-різному в просторі (лінійно, хаотично, по колу); виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою; порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар; перетворює нерівночисельні множини у рівночисельні й навпаки; розуміє сутність кількісної і порядкової лічби; визначає розташування предметів, чисел відносно вказаного («стоїть перед», «стоїть за», «стоїть між»; «попереду», «позаду»); встановлює порядковий номер об’єкта при заданому напрямку лічби; вживає у мовленні відповідні кількісні й порядкові числівники
5. Зміст навчального матеріалу:  
Натуральні числа 1–10
Числа 1 – 10.
Числова послідовність від 1 до 10.
Наступне й попереднє число.
Позначення числа цифрою.
Письмо цифр у зошитах у клітинку.
Числовий промінь.
 Утворення числа способом прилічування і відлічування одиниці.
 Відповідність числа групі об’єктів та групи об’єктів числу.
Порівняння чисел.
 Знаки порівняння і рівності.
Склад чисел 2 - 10
5. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): знає назви та послідовність натуральних чисел у межах 10; знає позначення чисел цифрами; знає склад чисел від 2 до 10; називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10, наступне і попереднє число до даного; пише цифри у зошитах у клітинку; розуміє, що цифри – це символи для запису чисел; розуміє сутність натурального числа як кількісної характеристики скінченої непорожньої множини; розуміє відмінність між числом і цифрою; утворює число додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа,  порівнює числа різними способами – за місцем чисел у числовому ряді, на онові складу чисел; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; обґрунтовує вибір знаку при порівнянні чисел; уміє виправляти помилки
6. Зміст навчального матеріалу:  
Арифметичні дії додавання й віднімання з числами в межах 10
Об’єднання елементів двох множин (додавання).
 Вилучення підмножини з множини (віднімання).
Знаки дій додавання і віднімання.
 Додавання й віднімання за числовим променем.
 Назви компонентів та результату дій додавання та віднімання.
 Число 0.
Віднімання рівних чисел.
Додавання й віднімання з нулем.
6. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): знає знаки дій додавання і віднімання; знає назви чисел при додаванні та відніманні; розуміє сутність арифметичних дій додавання та віднімання на основі операцій із множинами; розуміє число нуль як кількісну характеристику порожньої множини; моделює операцію додавання й віднімання за допомогою множин, схем; утворює рівності на додавання й віднімання на основі складу числа; використовує властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел під час обчислень
7. Зміст навчального матеріалу:  
Табличне додавання й віднімання в межах 10
Прийоми додавання й віднімання чисел 1- 10.
Переставний закон додавання.
Взаємозв’язок додавання і віднімання.
Таблиці додавання чисел в межах 10.
Залежність суми від зміни одного доданка при сталому другому.
 Таблиці відповідних випадків віднімання.
Залежність різниці від зміни зменшуваного при сталому від’ємнику.
7. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): знає табличні випадки додавання та віднімання у межах 10; розуміє залежність суми від збільшення (зменшення) одного з доданків при сталому другому, різниці від збільшення (зменшення) зменшуваного при сталому від’ємнику; застосовує обчислювальні прийоми додавання та віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді, частинами, на підставі переставного закону додавання, на основі взаємозв’язку дій додавання і віднімання; обирає спосіб міркування залежно від випадку обчислення; прогнозує результат додавання і віднімання, з огляду на те, що при додаванні одержимо більше число, а при відніманні – менше
8. Зміст навчального матеріалу:  
Відношення різницевого порівняння
Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.
Різницеве порівняння.
8. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): знає слова-ознаки відношень різницевого порівняння; розуміє сутність відношення між числами „більше на...”, „менше на...”, „на скільки більше (менше)”; моделює відношення різницевого порівняння за допомогою множин, схем
9. Зміст навчального матеріалу:  
Знаходження невідомого компонента арифметичної дії
Знаходження невідомого доданка застосовує правило знаходження невідомого доданка;
Нумерація чисел у концентрі «Сотня»
 Десяток
Лічильна одиниця – десяток.
 Лічба десятками.
Розрядні числа.
Порівняння, додавання і віднімання розрядних чисел – десятків.
9. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): знає назви розрядних чисел; розуміє десяток як одиницю лічби; лічить десятками в межах 100; порівнює, додає і віднімає розрядні числа
10. Зміст навчального матеріалу: 
Усна та письмова нумерація у межах 100
Усна і письмова нумерація чисел 11–20.
Усна і письмова нумерація чисел 21-100.
Назви та послідовність чисел від 1 до 100.
 Читання й запис чисел від 1 до 100.
Розрядний склад чисел.
Розряд десятків.
Розряд одиниць.
Одноцифрові та двоцифрові числа.
Порівняння чисел у межах 100
10. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): знає назви чисел від 11 до 21, від 21 до 100; лічить від 11 до 20, від 21 до 100 в прямому і зво¬рот¬ному порядку від будь-якого числа до вказаного,  читає і записує числа від 1 до 100, розрізняє одноцифрові і двоцифрові числа, розуміє різні способи утворення двоцифрових чисел; має уявлення про розряд десятків і розряд одиниць; розуміє позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа, визначає кількість десятків і кількість одиниць; записує двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків; порівнює числа в межах 100 на основі порядку слідування чисел у натуральному ряді та на основі їх розрядного складу
11. Зміст навчального матеріалу: 
Додавання й віднімання чисел на основі нумерації
Додавання і віднімання у межах 100 числа 1.
Додавання і віднімання на основі десяткового складу числа.
11. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): застосовує прийоми обчислення у межах 100 на основі знання нумерації чисел: додає і віднімає число 1, замінює суму десятків та одиниць двоцифровим числом; віднімає від двоцифрового числа його десятки або одиниці, додає і віднімає круглі десятки; прогнозує результат додавання і віднімання розрядних чисел
12. Зміст навчального матеріалу: 
Додавання й віднімання чисел в межах 100 без переходу через десяток
Додавання розрядного числа до двоцифрового.
Віднімання розрядного числа від двоцифрового.
Додавання одноцифрового числа до двоцифрового.
 Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового.
Додавання і віднімання двоцифрових чисел (загальний випадок).
Порозрядне додавання й віднімання.
 Додавання й віднімання частинами
12. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): має уявлення про сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд; прогнозує результат додавання і віднімання, зважаючи, що при додаванні одержимо більше число, а при відніманні – менше
13. Зміст навчального матеріалу: 
Знаходження невідомого компонента арифметичної дії
Знаходження невідомого зменшуваного, невідомого від’ємника.
13. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): застосовує правила знаходження, невідомого зменшуваного і невідомого від’ємника
14. Зміст навчального матеріалу: 
Математичні вирази.
 Рівності. Нерівності (протягом року)
Числові рівності і нерівності
Числова рівність.
Числова нерівність.
Правильні (істинні) й неправильні (хибні) числові рівності й нерівності.
14. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця) розрізняє числові рівності та нерівності; читає і записує числові рівності, числові нерівності; розуміє, що рівності й нерівності можуть бути правильними (істинними) й неправильними (хибними); складає рівності й нерівності за рисунками; визначає правильні й неправильні рівності й нерівності, обґрунтовує своє рішення
15. Зміст навчального матеріалу: 
Математичні вирази
Числовий вираз та його значення.
Математичні вирази – сума і різниця.
 Числові вирази на дві дії.
Порівняння числа та числового виразу, двох числових виразів
15. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
 Учень (учениця): записує і читає числові вирази, що містять дії додавання й віднімання; обчислює значення числового виразу на одну-дві дії; розуміє, що застосування переставного закону додавання може полегшити обчислення суми трьох і більше доданків; порівнює число та числовий вираз; порівнює два числові вирази, обґрунтовує своє рішення; уміє виправляти помилки
16. Зміст навчального матеріалу: 
Величини (протягом року)
Довжина
Одиниці довжини – сантиметр, дециметр, метр.
Вимірювання довжин відрізків.
 Запис результатів вимірювання довжини відрізка.
Побудова відрізків заданої довжини.
16. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця) розуміє довжину як властивість об’єктів навколишнього світу; знає одиниці вимірювання довжини – сантиметр, дециметр, метр, їх коротке позначення, співвідношення між ними, розуміє сутність процесу вимірювання довжини; порівнює довжини відрізків на око, накладанням; вимірює довжину відрізка за допомогою лінійки, вимірює довжину навколишніх предметів; записує результати вимірювання із використанням різних одиниць, будує відрізок заданої довжини
17. Зміст навчального матеріалу:
Маса
Одиниця вимірювання маси – кілограм.
Зважування й відважування предметів.
 Запис результатів вимірювання маси знає одиницю маси – кілограм;
17. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця) розуміє, що всі предмети навколишнього середовища мають масу; порівнює предмети за масою «на руку»; розуміє сутність процесу вимірювання маси; записує результати вимірювання маси
18. Зміст навчального матеріалу:
 Місткість
 Одиниця вимірювання місткості – 1 літр.
Вимірювання місткості посудини за допомогою літрової мірки.
Запис результатів вимірювання місткості посудини
18. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця) знає одиницю місткості – літр; розуміє, що просторові предмети мають місткість; порівнює посудини за місткістю; розуміє сутність процесу вимірювання місткості; записує результати вимірювання місткості
19. Зміст навчального матеріалу:
Вартість
Одиниці вартості - копійка, гривня
Співвідношення між одиницями вартості
19. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця) знає, що кожний товар має вартість, виражену грошовими одиницями, знає одиниці вартості (гривня, копійка) і співвідношення між ними, виконує найпростіші розрахунки з використанням монет і купюр
20. Зміст навчального матеріалу:
Час
Одиниці часу – година, доба, тиждень.
Визначення часу за годинником
20. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця) знає назви днів тижня та їх послідовність; визначає час за годинником (годинами)
21. Зміст навчального матеріалу:
Дії з іменованими числами (величинами)
Заміна більших одиниць вимірювання величини меншими.
 Заміна менших одиниць вимірювання величини більшими.
Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел (величин)
21. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця) замінює менші одиниці вимірювання довжини більшими й навпаки;
розуміє, що складене іменоване число можна замінити простим і навпаки;
порівнює, додає і віднімає іменовані числа, подані у одиницях довжини, маси, місткості, вартості
22. Зміст навчального матеріалу:
Сюжетні задачі (протягом року)
 Поняття «задача».
Структурні елементи задачі.
Зв'язок умови і запитання.
22. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця) знає структурні елементи задачі – умова і запитання; числові дані та шукане; розуміє, що в умові задачі містяться числові дані, а запитання вказує на шукане; визначає числові дані, необхідні для відповіді на запитання задачі
23. Зміст навчального матеріалу:
Прості задачі
 Розв’язування простих задач на знаходження суми двох чисел, різниці двох чисел, збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, різницеве порівняння, знаходження невідомого доданка, на знаходження зменшуваного, на знаходження від’ємника. Розв’язування сюжетних задач, які містять вивчені величини.
Обернена задача (ознайомлення).
23. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця) знає слова-ознаки окремих видів співвідношень (додавання, віднімання, різницевого порівняння); знає порядок роботи над задачею, зміст окремих її етапів; записує задачу у три рядки: у першому – числові дані через клітинку, знак запитання; у другому – рівність; у третьому –число – розв’язок задачі; розв’язує прості задачі, які містять співвідношення додавання (на знаходження суми та на знаходження невідомого доданка); віднімання (на знаходження остачі, зменшуваного, від’ємника); відношення різницевого порівняння (на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць, на різницеве порівняння); розуміє, що перевірити правильність розв’язку можна шляхом складання і розв’язування оберненої задачі; складає задачі за малюнками, схемами, дією розв’язання
24. Зміст навчального матеріалу:
 Загальні прийоми розв’язування задач
Процес розв’язування задачі: ознайомлення з текстом задачі, виділення з нього умови та запитання, числових даних і шуканого, об’єкту (об’єктів) задачі, добір і обґрунтування арифметичної дії для розв’язування задачі, запис розв’язання, формулювання або запис відповіді задачі.
24. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень (учениця) читає задачу з відповідною інтонацією (робить паузу між умовою і запитанням); виділяє умову і запитання, об’єкт або об’єкти, числові дані й шукане; моделює задачну ситуацію за допомогою схематичних малюнків; обґрунтовує вибір арифметичної дії розв’язання задачі; записує розв’язання задачі; формулює усно повну відповідь на запитання задачі.

Додаткові теми
Ознайомлення із буквеною символікою (запис переставного закону додавання, взаємозв’язку між діями додавання і віднімання, властивостей арифметичних дій за допомогою букв).
Строгі і нестрогі нерівності.
Подвійні нерівності. 
Порівняння числових виразів на основі залежності між результатом арифметичної і зміною одного з компонентів.
Поняття про істині та хибні висловлювання.
Умовиводи, істині та хибні умовиводи.
Задачі на конструювання геометричних фігур.
Задачі з логічним навантаженням, які розв’язуються способом логічних міркувань.
Моделювання задачної ситуації за допомогою відрізків, графів або таблиць.

2 коммент.:

Лидия Рудакова комментирует...

Большое спасибо, Надюша! Удачи тебе!!!

Надежда Збандуто комментирует...

Спасибо! Мечтаю об ОООтдыхе.

Отправить комментарий

free counters